Thursday, March 18, 2010

Me & Badz



Hari ni genap 3 bulan from our marriage.Mudah2an ikatan kami sentiasa dilindungi dan dimurahkan rezeki oleh Allah S.W.T.Amin.


Tips mengambil hati pasangan


Keharmonian rumahtangga terletak di tangan kedua-dua belah pihak suami dan isteri. Jika anda saling memahami dan menghormati antara satu sama lain, insyaAllah rumahtangga anda akan sentiasa aman dan bahagia.



Tips mengambil hati suami
  • Sentiasa berhias untuk suami. Bersiap dan berhias menunggu kepulangan suami. Sentiasa menjaga kecantikan diri seperti masa berkasih-kasih dahulu.
  • Memahami hobi suami dan sentiasa memberi dorongan selagi ia memberi manfaat dan menggembirakan suami anda tetapi berbincanglah jika hobi berkenaan terlalu memakan masa untuk anda bersama atau suami anda terlalu boros untuk hobi tersebut.
  • Menyediakan hidangan dan minuman untuk suami tanpa perlu disuruh

Tips mengambil hati isteri  
  • Memberi hadiah kepada isteri. Walaupun nilainya cuma beberapa ringgit tetapi ia akan dihargai oleh pasangan anda  
  • Memuji masakan isteri anda. Memasak dan menguruskan kerja-kerja rumah adalah pengorbanan yang besar dilakukan oleh isteri anda.
  •  Temankan isteri anda membeli-belah dan memberi pendapat anda apabila diminta
  •  Selalu memeluk dan membelai isteri. Sebelum kahwin haram pegang tangan tapi ramai yang buat, bila lepas kahwin nak sentuh isteri pun susah.
  • Memuji kecantikan isteri apabila dia berhias. Jangan sekali-kali memuji kecantikan perempuan lain didepannya. Ini akan membuatkan isteri anda berkecil hati dan berasa kekurangan.
Sumber:Portal Perkahwinan
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Cakap2 psl 3 bulan nih..selama tuh jugak la aku pendam rs ngan OP ktorg time majlis tuh.after 3 months,yg ktorg dpt hanya lah DVD copy.tuh pun bln 2 aituh br dapat.pernah x ade yg tunggu selama mcm nih utk wedding picture..kalo org tny pic kahwin,aku t'paksa t'sipu2 jwb lum siap lg..erm..dh la servis sgt2 terok (aku consider as memuaskan).manyak mende aku nk complaint kt dia once aku dh dpt album aku nnt..


1) time event day : aku hire dia dlu but then nape belah aku dia bnyk sub kt org lain?which gambar diorg aku rs x berbaloi as per paid. as OP gak aku rs dia ptut blajar lg dlm psl PR with customer..mula2 jmp nk nego ngan aku dlu punye la manis mulut sume..bile dh smp event seolah2 mcm xde usaha lgsung nk attract pengantin utk amik gambar..just as it is je..ofkos la pengantin penat sume tp u kena pandai la nk tackle to make d picture great!layanan plak berat sebelah since ade dua pengantin..kalo u tau u xde capability utk cater 2 psg pengantin (which i assume dia ade ramai staff OP),then xyah la accept job offer from my sister..nk untung lebih je tp xtau nk manage!!!x professional lgsung...


2) my hantaran : time i tgh b'solek on wedding day,OP's assistant took picture of my hantaran i put it on my bed..i'm not sure how it happen but bile time nk turun bwh for solemnization event n bring along the hantaran,all the flower yg i cucuk kt tepi each of the hantaran seems dh berterabur sume..i am sure xde org usik all d hantaran except them b'coz xde org lain msuk dat room time tuh..


3)last but not least..diorg janji 8 ke 12 minggu tp smp hari nih i xde terima pape album or kabar berita.we'll c camne hasil yg diorg bg nnt..nape la aku dpt org yg camnih..sabar je la..

4 comments:

Mohd Sukur Ibrahim said...

bila aku nak kawin mcm ko ni?haha

Myself said...

akan sampai masa nye ko tuh nnt..

Nizam.Ariff said...

Salam tuan rumah....


Aku nak datang beraya nanti.Langsir, sofa, tikar mengkuang dah plan nak tukar kaler mende?

Hahaha...

Mohd Sukur Ibrahim said...

ko doakan k...nak cepat ni...