Thursday, February 24, 2011

What another bad day...:(

This morning i've decided to follow the alternative road to my office since xyh kena pusing lalu ponsb.this morning bwk midori..sbb rs senang sket,auto!hehe.btw,after mendapat advice & soal siasat yg pnjg dr asben smlm via gchat, ptg tuh cek2 aoi-chan leh start plak.bwk pusing2 sket ptg smlm utk re-charge battery dia.tp pg nih dpt advise dr asben and melvin utk bwk aoi-chan everyday to re-charge instead of tinggalkan dia tersadai smp bad blk.

aha..back to the topic.on the way nk kuar ke jln besar, i slow down my speed sbb kena tunggu kereta xde baru leh kuar.suddenly terasa mcm bon**t midori kena cium.eh,trus i berhenti...tgk side mirror tp org blkg tuh mcm x wat pape.trus i turunkan tingkap then angkt tgn ala2 xpuas ati.tp dia still stay kt dlm kete...last2 i turun utk cek kalo2 ade dent watsoeve.and again..amoi nih duduk je kt dlm kete.not even turunkan tingkap..dia juz angkt2 tgn sengih.binawe btol!!ko dh langgar kete aku pastu ko wat mcm x bersalah je kt dlm kete ko kan..nk je aku lempang laju2 amoi nih.tp sbb aku pun gabra bile tgk bnyk kete yg stuck kt blkg..nk2 plak sume org rush nk g keje,after dh make sure xde dent,aku pun blah je..smpt tgk plat kete dia..BHF6969 Vios Dugong!spoil my day btol okeehh..smp opis,cek lg skl.alhamdulillah..xde pape..kot!erkkk...

smlm..ade t'baca news online mane ntah psl treler bwk beras accident and beras b'terabur kt atas jln.dlm ati dh t'detik..nih mesti ramai org berebut2 kutip.tup2 pg nih bile baca kt kosmo betapa la pemandu dia frust sbb org ramai yg dtg bkn nk menolong dia n kwn dia,tp sibuk dok kutip beras.at last,kwn dia meninggal.rase regret bila baca mende2 camnih..regret dgn sikap org2 kita.ke mana hilang nya perikemanusiaan diorg nih?sanggup diorg kutip n bg hasil yg "tak bersih" to anak bini diorg.dh terang2 beras tuh bkn hak diorg..sbb owner dia still ada kt c2.itu bukan rezeki dh nama nya..kalo rezeki pun,rezeki yg x halal.wallahualam..

smlm juga..ade wat reading sket2 on miscarriage.xtau la nape selama nih xde plak t'jumpa mende alah nih.baca pengalaman2 org yg sama mcm aku..cara penjagaan,pantang,bla..bla..then aku t'pkir,aku nih xyah pantang ke?sbb ada sorg tuh,dia spontaneous miscarriage gak.after tuh dia pantang mkn and g berurut.tp doctor xde plak sarankan suruh b'pantang ke x..gynae aku aitu plak cina lelaki.tp kalo nk pantang pun,nih dh masuk 2 minggu.pantang kobondo eih?pantang jmp mkn ada la..haha...


nota pucuk paku:skang nih n3 mls btol nk letak gambar..mood nk amik gambar nan ado! 

2 comments:

Mohd Sukur Ibrahim said...

nanti suami ko blk mesti semuanya ok kan?kan?hehehe..

enjoy setiapp apa yg berlaku k!

Myself said...

seb baik la xpape kan..kalo x "enjoy" sakan la aku..:)