Monday, March 21, 2011

Random story telling

saya faham bila orang selalu guna alasan entry yg pending..s/ada pending dlm inbox mahupun dlm kepala semata.sbb saya pun mengalami perkara yg sama.dh 2 minggu t'sadai je page "edit post" nih..akibat drpd kebizian yg melampau..dicampur dgn mood b'puting beliung sbb asyik kena marah ngan boss.

hari nih bkn saya takde keje..mmg ada sbb pagi2 lg dh kena hambat b'gegas ke dorsett subang..perjalanan yg diexpect oleh boss yg saya akan smpai dlm 10 min je!!!dia ingt aku naik private helicopter ka hapeee..???oleh kerana dh t'sedia maklum boss takkan masuk opis selama seminggu,harus la saya melaharkan idea2/story yg dok b'kepam tepu kt dlm kepala nih.kalo x nnt otak jem plak..eh,alasan la tuh kan??

owh..before saya start..ingin saya umumkan bhw saya dlm proses mem"paradigm shift"kan blog ini supaya xkan dibanned kan oleh seseorg kelak!hahahaha.so agak2 content blog x berapa consistent, sila abaikan..:)

hahahaha..gila batak kata2 aluan yg x dialu!

aha..saya nk share sesuatu..yg pasti bkn share suami.tp info yg dh t'papar kt paper pun..saya baca pun sipi2 je.



fact yg diberi agak menakutkan..w/pun saya x baca abis tp kepala dh t'bayang yg bukan2.ptut la selama try ape jua jenis xpenah la nk b'kesan.kalo b'kesan pun kejap je..2-3 thn.pastu dh start merimas blk.so aitu,during my visit to tesco..eh..mydin kot!try quick view content2 dlm each brand of shampoo.surprisingly..almost every brand mmg ada SLS nih.yg takde pun mgkn 1-2 je.saya try jugak cek content current shampoo saya..


but yeaahh..kotak nya udah dibuang.then after that dh lupa malas nk cek..1 of my colleague told me shampoo himalaya is 1 of the shampoo yg xde SLS nih.tp la kan..mmg dh sedia maklum shampoo ada chemical..and penggunaan chemical yg bnyk mostly bring to cancer.so..still kite kena beware.tp bile disamakan ngan pencuci lantai..owh...demmm!!!

last friday,i went to summit with teman sehati sejiwa jumaat;kak nena je sbb kak nadia takde.even though our lunch time on friday quite long..2 hrs.but still rs mcm xleh nk g jauh a.k.a g shopping complex yg glamer2.so kt summit tuh,we decided utk mkn kt 1 kedai nih.no signboard lg tp agak meyakinkan utk lunch kt c2.servis nye super slow!rupe2 nye baru 1st time operations.fine..tp yg paling10x saya x berkenan was with the cashier a.k.a kdg2 serve the food..she's like this...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(owh..nooo!saya try utk tidak kondem/mengaibkan orang...tapi..)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

pada saya,saya malas nk amik kisah pemakaian dia w/pun nmpk sgt2 la tidak sesuai.tak penah saya g kedai mkn yg mana pekerja nya b'pakaian sebegini.yg saya concern sgt adalah rambut nye.nih kedai makan ke salon?u buat bisnes kedai mkn dear..tolong la ikat rambut tuh.we never know bile masa rambut u atau apa jua yg ada akan t'jatuh dlm food yg u serve.dh la kejap2 dia btol2kan rambut kt depan cermin..sgt2 la x appropriate kan.tgh saya berkira2 utk chalo dr ctuh and find another restaurant,food sampai plak..kena la stay.tp time saya bayar tuh sempat saya pesan sound kt dia..mntk dia ikat rambut.sengih2 je la budak tuuu..i'll never mkn kat situ lg.

it has been almost 4 years dh saya keje kt proton nih.tp rasa mcm baru bodoh piaq lg.tp mood2 bosan dh mula melanda.sbnr nye bukan la bosan ngan keje sgt..tp more bosan on surrounding.kepala nih mcm dh t'pkir2 nk cari keje lain..pkir je,gerak nye tak..!takut sbnr nye..dan malas utk g interview.dh lama sgt x g interview..resume pun dh berhabuk/sawang/karat.yg s'lu g pun interview utk PMS.tuh pun asyik bg jwpn yg sama je kt boss.ntah ape motif interview pun aku x paham..

tp kalo cari keje lain..lg bnyk mende2 buruk yg saya pkirkan:

1) g keje asing2..dh tambah cost
2) kalo tmpt keje baru kt kl/putrajaya atau lenlain tmpt..tmbah jauh,jem,tol dan stress!!
3) time flexibility..kt cnih blh la kalo nak lari skjp2 kalo ada emergency
4) cuti x bnyk
5) benefits yg kurang dari cnih
6) nk kena cari click baru

tp tuh sume alasan je kan sbb dh too complacent kt cnih.tp ari2 dok ngadu frust psl keje kt asben..camno tuh?





No comments: