Tuesday, May 3, 2011

Babysitter

Sudah agak lama saya tidak bercerita tentang adam..if i may recall the last time was after mjlis aqiqah dia.eh,entah la..now adam dh 4 bulan..membesar & memanjang bagai juara lumba lari!dh tak boleh kendong2 empuk sbb dah tak muat tgn.nk attach gambar pun saya takde and saya xtau kenapa saya xde pic adam dlm hp saya..takut t'kenang2 agak nye!

Last week,department saya organize a team building session at Pulau Pangkor.seronok mmg seronok..tp seronok berjalan jela.pengisian takde..lg best kalo datang ngan husband je.eh?bila kita dh start compare ngan last year nye event, mula la hati tuh mcm x best je.masing2 buat hal masing2 je..ada kroni..ada puak2.pelik..group bkn besar sgt pun..yg t'lbh nk melawa mcm g honeymoon...yg melayu celup,t'gulung2 lidah berspeaking smp xtau langsung berbahasa melayu..sungguh saya x paham.mereka dtg dari planet mana sbnr nye nih?kesudahannya saya pulang dgn berbekalkan muka yg terbakar kepanasan, pengalaman bersnorkelling, pack ikan2 masin dan cerita2 kecantikan pulau tuh utk buat wat muka seposen ajak asben g!:)

Pintu bilik kena sentiasa tutup n kunci sbb monkeys kt ctuh bijak2 belaka..

Laut dia mmg best sgt..nk2 plak dpt bilik ngadap laut

saya pulang dr team building pada jumaat mlm.2 hari sebelum tuh kak long dh sms mintak tlg jagakan adam utk ari sabtu sbb dia & husband t'paksa bekerja,manakala nursery pula tutup.saya punye la eksaited..terus setuju tanpa memikirkan kepenatan yg saya bakal alami.so pg2 sabtu dh meredah ke kota damansara.since mlm tuh adam mmg x sihat..so dia mcm cranky sket.tmbh plak dtg tmpt baru..t'pinga2 la dia...gelisah je!

selalu nya dia senang nk tido tp on that day..nap sket2 je.sekali je la tido sejam lbh..tuh pun bangun ngigau2..nangis2 tp mata t'katup.seb baik la asben pun bnyk membantu.smp ptg kak long lmbat plak dtg..si kecik tuh dh gelisah..yela,time2 tuh sepatutnye dia dh dpt susu ori mummy dia.saya n husband apatah lg la kan.susu xnk,tido xnk..kena b'dukung je.last2 bwk b'jalan2 kt sekeliling our apartment..xpenah2 ktorg wat cmtuh okehhh..haha.mata nya dh kuyu,merah,gosok2 mata tp xnk tido...how?last2 dh naik umh..tgh rendam susu tgk dia merengek2 tp mata dh lelap.angkat tros lelap kt bahu..alahai adammm...

so dpt la menjaga dia sehari..t'capai la yg diidam2kan selama nih.dpt la basuh t**k dia,tidokan dia,jaga dia.cuma timing mcm off sket..time saya tgh btol2 kepenatan.serik?x sama skl..saya suka jaga dia.xpe..lenkali nnt saya tepek pic adam.dia x fotogenik..x mcm makpak dia..hahaha

okla..nk sambung kelijeee...(haihh..bile la nk dpt call nih...)

daaaaa.....

2 comments:

Linda said...

ni entri baby sitting ke entri gi company vacation?

haha..

nak tengok pic adam bleh... ^_^

p/s: i loike the part "mereka dtg dari planet mana sbnr nye nih?"

Myself said...

2 in 1 la kak linda.malas nk cite psl t/building panjang2..selitkan jela sket2!:

kak linda siap sampai 3 entry lg..yela..sambil tret3 sambil menaip..dpt plak ngadap laut,masyuk smp t'bakar kulit!hahaha